ТЕОРЕТИЧЕСКИЕ ОСНОВЫ ИССЛЕДОВАНИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ИМИДЖА УЧИТЕЛЯ В ПСИХОЛОГИЧЕСКОЙ НАУКЕ
В данной статье рассматриваются теоретические основы исследования профессионального имиджа учителя в психологической науке. В статье, на основе проведенного анализа сделан вывод, что данный термин трактуется неоднозначно, разнопланово, существует множество подходов, которые раскрывают его понимание. В данной статье, выделение проблемы по изучаемому явлению, нами определено в отдельную науку со своей спецификой, теоретико-методологической базой и технологиями. Ключевые слова: Имидж, профессиональный имидж, имидж педагога, педагогические кадры, социально-психологическая проблема, личность специалиста, природные особенности личности, потребности, самосовершенствование, образ, теоретико-методологическая база.   THEORETICAL BASIS OF RESEARCHING THE PROFESSIONAL IMAGE OF THE TEACHER IN PSYCHOLOGICAL SCIENCE            This article examines the theoretical foundations of the study of the professional image of a teacher in psychological science. Based on the analysis, the article concludes that this term is interpreted ambiguously, diversely, there are many approaches that reveal its understanding. In this article, highlighting the problem of the phenomenon under study, we have defined it as a separate science with its own specifics, theoretical and methodological base and technologies.         Key words: Image, professional image, image of a teacher, teaching staff, socio-psychological problem, personality of a specialist, natural personality traits, needs, self-improvement, image, theoretical and methodological base. Как показывает нам разбор теоретических основ исследования  на основе анализа научной литературы, в рамках задач нашего исследования по изучаемой нами проблеме, что на сегодняшний день наблюдается значительный рост научного исследовательского интереса к вопросам формирования и развития профессионального имиджа различных специалистов, среди которых особое место, на наш взгляд, занимают современные педагогические кадры. Вместе с тем, что, несмотря на относитель ... Читать далее
____________________

Эта публикация была размещена на Либмонстре в другой стране и показалась интересной редакторам.

Полная версия: https://libmonster.ru/m/articles/view/ТЕОРЕТИЧЕСКИЕ-ОСНОВЫ-ИССЛЕДОВАНИЯ-ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО-ИМИДЖА-УЧИТЕЛЯ-В-ПСИХОЛОГИЧЕСКОЙ-НАУКЕ
Қазақстан Желіде · 1458 days ago 0 1711
Professional Authors' Comments:
Order by: 
Per page: 
 
  • There are no comments yet
Library guests comments




Actions
Rate
0 votes
Publisher
Қазақстан Желіде
Астана, Kazakhstan
04.11.2020 (1458 days ago)
Link
Permanent link to this publication:

https://biblio.kz/blogs/entry/ТЕОРЕТИЧЕСКИЕ-ОСНОВЫ-ИССЛЕДОВАНИЯ-ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО-ИМИДЖА-УЧИТЕЛЯ-В-ПСИХОЛОГИЧЕСКОЙ-НАУКЕ?lang=en


© biblio.kz
 
Library Partners

BIBLIO.KZ - Digital Library of Kazakhstan

Create your author's collection of articles, books, author's works, biographies, photographic documents, files. Save forever your author's legacy in digital form. Click here to register as an author.
ТЕОРЕТИЧЕСКИЕ ОСНОВЫ ИССЛЕДОВАНИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ИМИДЖА УЧИТЕЛЯ В ПСИХОЛОГИЧЕСКОЙ НАУКЕ
 

Editorial Contacts
Chat for Authors: KZ LIVE: We are in social networks:

About · News · For Advertisers

Digital Library of Kazakhstan ® All rights reserved.
2017-2024, BIBLIO.KZ is a part of Libmonster, international library network (open map)
Keeping the heritage of Kazakhstan


LIBMONSTER NETWORK ONE WORLD - ONE LIBRARY

US-Great Britain Sweden Serbia
Russia Belarus Ukraine Kazakhstan Moldova Tajikistan Estonia Russia-2 Belarus-2

Create and store your author's collection at Libmonster: articles, books, studies. Libmonster will spread your heritage all over the world (through a network of affiliates, partner libraries, search engines, social networks). You will be able to share a link to your profile with colleagues, students, readers and other interested parties, in order to acquaint them with your copyright heritage. Once you register, you have more than 100 tools at your disposal to build your own author collection. It's free: it was, it is, and it always will be.

Download app for Android